معین تکلیف 900 میلیارد تومان از بدهی دستگاههای نظامی با تهاتر

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، شهر: حدود 900 میلیارد تومان از بدهی های ساختمانهای دستگاه های نظامی تا سال گذشته به صورت تهاتر معین تکلیف شد و سال جاری نیز بدهی دستگاههای دولتی در حال پیگیری است.

معین تکلیف 900 میلیارد تومان از بدهی دستگاههای نظامی با تهاتر

علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 در تبادل نظر با خبرنگار شهر با بیان اینکه مشکل اساسی که در مدیریت شهری تهران و سایر شهرها وجود دارد این است که معمولا دستگاه های حاکمیتی، دولتی و عمومی خود را موظف به رعایت قانون شهرداری نمی دانند، گفت: به عنوان نمونه برای بیمارستان شریعتی 2 که در انتهای منطقه 22 در حال ساخت است، وقتی طلب پروانه ساختمانی شد، با تعجب اعلام کردند که تا به امروز برای ساختمان ها پروانه دریافت نکردند اما بعد از تبادل نظرها و ممانعت ها توانستیم آنها را مجاب کنیم که پروانه ساختمانی اخذ نمایند. یعنی در واقع وزارت بهداشت بعد از 85 سال اولین پروانه ساختمانی را از منطقه 22 دریافت کرد.

او با بیان اینکه این امر نشان می دهد که در عمده بیمارستان های ساخته شده به دلیل نداشتن پروانه ساختمانی، ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی به خوبی رعایت نشده است، اضافه نمود: این سخت گیری ها در شهرداری ها برای تهیه و صدور پروانه ساختمانی هرچند مزاحمت هایی از باب شروع به کار دارد ولی آثار مثبت آن در درازمدت و در ایمنی ساختمان معین می گردد.

نوذرپور در ادامه مطرح کرد: این امر نه درباره بیمارستانها بلکه درباره ساختمانهای دولتی، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و علمی و ساختمان های دستگاه های نظامی و انتظامی نیز وجود دارد و همه این موارد در این دوره از مدیریت شهری احصا شده است. بعضی از این موارد تخلف بوده که به کمیسیون ماده 100 ارجاع و با جریمه و یا تخریب روبرو شده است، بعضی نیز از قبل رخ داده و تبدیل ریالی آن صورت گرفته و بر اساس آن تا سال گذشته توانستیم 900 میلیارد تومان از این بدهی ها را با نهادهای نظامی تهاتر کنیم.

به گفته نوذرپور، سال جاری نیز این مساله در برنامه شهرداری منطقه 22 وجود دارد و مشخص تکلیف بدهی های نهادهای دولتی در حال پیگیری است.

شهردار منطقه 22 در سرانجام تاکید نمود: اخذ پروانه ساختمانی به موجب قانون است و هیچ مستحدثه ای مستثنا نشده است. حتی ساختمانی که خود شهرداری می سازد نیز باید پروانه داشته باشد و ضوابط و مقررات ملی ساختمان در آن رعایت گردد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

به "معین تکلیف 900 میلیارد تومان از بدهی دستگاههای نظامی با تهاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تکلیف 900 میلیارد تومان از بدهی دستگاههای نظامی با تهاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید