برگزاری مراسم سالگرد نجم الدین اربکان با حضور سفیر ایران در ترکیه

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مراسم دهمین سالگرد گرامیداشت نجم الدین اربکان اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه در آنکارا برگزار گردید.

برگزاری مراسم سالگرد نجم الدین اربکان با حضور سفیر ایران در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افراگرافیک، دهمین سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ترکیه روز گذشته با حضور بعضی مقامات سیاسی داخلی و خارجی این کشور برگزار گردید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ افراگرافیک بخوانید. (کلیک کنید)

محمد فرازمند سفیر کشورمان نیز یکی از مدعوین این نشست بود.

فرازمند در این مراسم گفت: در جهان سیاستمداران بزرگی آمده و رفته اند اما اربکان، تنها یک سیاستمدار نیست، بلکه در عین حال کسی است که پشت سرش یک مکتب به جای گذاشت.

سفیر ایران در این خصوص نوشت: دهمین سالگرد وفات نخست وزیر فقید ترکیه مرحوم نجم الدین اربکان به دعوت حزب سعادت و با حضور دبیران کل سایر احزاب، جمعی از سیاستمداران ترک و سفرای ایران و پاکستان برگزار گردید. در این مراسم به نقش مرحوم اربکان در پایه گذاری فصلی نوین در روابط ایران و ترکیه اشاره کردم.

همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این خصوص در توییتی نوشت: از پروفسور نجم الدین اربکان، یکی از سیاستمداران ممتاز که زندگی خود را وقف مبارزه، تدریس و خدمت رسانی کرد، در دهمین سالگرد درگذشت وی با رحمت و احترام یاد می کنیم.

نجم الدین اربکان که از وی بعنوان اولین نخست وزیر اسلامگرا در ترکیه یاد می گردد، در سال 1996 با ائتلاف با حزب راه راست به رهبری تانسو چیللر به نخست وزیری رسید اما یک سال بعد با اعمال فشار ارتش، از دولت استعفا داد.

اربکان در 27 فوریه سال 2011 در سن 84 سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برگزاری مراسم سالگرد نجم الدین اربکان با حضور سفیر ایران در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم سالگرد نجم الدین اربکان با حضور سفیر ایران در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید