برنامه تشویقی کانادا برای رساندن آلایندگی خودروها به عدد صفر

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، دولت فدرال خودروهای بیشتری را به برنامه تشویقی خود اضافه می کند. در این برنامه تا 5000 هزار دلار تخفیف برای خرید خودروهای بدون آلایندگی در نظر گرفته شده است.

برنامه تشویقی کانادا برای رساندن آلایندگی خودروها به عدد صفر

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از narcity، از 25 آوریل، برنامه تشویقی دولت فدرال برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی (iZEV) گسترده تر می شود تا خودروهای بیشتری از جمله مینی ون، وانت و شاسی بلندها را هم دربربگیرد.

برای اینکه یک خودرو واجد شرایط تخفیف iZEV قرار بگیرد، باید قیمت مدل پایه آن کمتر از 50 هزار دلار باشد، اما نسخه های قیمت بالاتر این خودروها تا قیمت 65 هزار دلار هم واجد شرایط این تخفیف هستند.

خودروهای بزرگ تر بدون آلایندگی مانند مینی ون ها و وانت ها باید قیمت مدل پایه شان زیر 60 هزار دلار باشد، اما مدل های قیمت بالاتر این خودروها تا قیمت 70 هزار دلار هم واجد شرایط دریافت تخفیف هستند.

برنامه iZEV تخفیف هایی تا سقف 5000 دلار برای خرید برخی خودروهای برقی، هیبریدی و هیدروژنی ارائه می دهد.

دولت فدرال فهرستی از وسایل نقلیه واجد شرایط دارد که شامل بیش از 1000 مدل می شود.

این فهرست خودروهایی از شرکت های آ ئو دی، بی ام و، فورد، جیپ، لکسوس، فولکس واگن، هیوندای، شورلت و تولیدکنندگان دیگر را در بر می گیرد.

این تخفیف ها مستقیما در محل فروش از طریق نمایندگی ها اعمال می شود.

برنامه iZEV تا 31 مارس 2025 ادامه خواهد داشت.

دولت فدرال در نظر دارد تا سال 2035 فروش خودروهای تازه بنزینی را ممنوع کند تا تمام خودروهای فروخته شده در آن زمان بدون آلایندگی باشند.

هدف از این دستور فروش این است که حداقل 20 درصد از وسایل نقلیه تازه فروخته شده در کانادا تا سال 2026، حداقل 60 درصد تا سال 2030 و در نهایت 100 درصد تا سال 2035 با میزان آلایندگی صفر باشد.

منبع: خبرکانادا

به "برنامه تشویقی کانادا برای رساندن آلایندگی خودروها به عدد صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تشویقی کانادا برای رساندن آلایندگی خودروها به عدد صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید