با تامین برق پایدار رشد بخش صنعت به 10 درصد می رسد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید برای رشد بالای 10 درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی شده که یکی از اهرم های این سرمایه گذاری، فراوری پایدار برق است.

با تامین برق پایدار رشد بخش صنعت به 10 درصد می رسد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو درخصوص احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت نو نیروگاهی به وسیله بخش صنعت و معدن، اضافه کرد: در سال های گذشته سرمایه گذاری های قابل توجهی در بخش های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در بعضی از بخش ها سرمایه گذاری ها از مقدار استهلاک هم پایین تر بوده است.

وی ادامه داد: این مقدار کم سرمایه گذاری حتی در صنعت برق هم خود را نشان داد که خاموشی های سال جاری تابستان گواه آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ساخت 10 هزار مگاوات ظرفیت نو نیروگاهی به وسیله بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق برشمرد.

سهم 38 درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی امین با بیان اینکه 38 درصد از برق مصرفی کشور مربوط به بخش صنعت است، توضیح داد: با احداث این 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن احتیاج خود به برق را تامین می نماید.

وی، امضا و اجرای این تفاهم نامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی امیدبخش دانست و اضافه کرد: ساخت این 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می گردد.

وزیر صنعت در سرانجام گفت: این شرکت ها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می نمایند.

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در مورد احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت نو نیروگاهی به وسیله بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صنعت و نیرو، مدیران شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با تامین برق پایدار رشد بخش صنعت به 10 درصد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تامین برق پایدار رشد بخش صنعت به 10 درصد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید