اگر بالای 40 سال دارید، 20 دقیقه ورزش در روز برای جلوگیری از بستری شدن کافی است ، هیچ وقت برای آغاز ورزش دیر نیست

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، یک آنالیز بزرگ تازه نشان می دهد که اگر بالای 40 سال داشته باشید، ورزش منظم نه تنها تناسب بدنی شما را حفظ می کند- بلکه ممکن است مانع از بستری شدن شما در بیمارستان هم بشود.

اگر بالای 40 سال دارید، 20 دقیقه ورزش در روز برای جلوگیری از بستری شدن کافی است ، هیچ وقت برای آغاز ورزش دیر نیست

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از هلث دی پژوهشگران در این آنالیز بر روی 82000 بزرگسال انگلیسی دریافتند افرادی که به طور مرتب ورزش نموده بودند، در طول سال های آینده با احتمال کمتری به علل گوناگون در بیمارستان بستری شده بودند. بیماری های عامل بستری شامل بیماری های رایجی مانند ذات الریه، عوارض دیابت و عفونت های شدید ادراری می شدند.

این یافته ها نشان می دهند که افراد میانسال و سالمند با افزودن فقط 20 دقیقه ورزش به روتین روزانه شان، می توانند خطر بستری شدن به دلیل این بیماری ها را در طول بیش از هفت سال از 4 تا 23 درصد کاهش دهند.

کارشناسان می گویند یافته های این آنالیز آنچه را افراد به طور معمول سودمندی های ورزش می شمارند، مانند بدن لاغرتر، بهبود تناسب بدنی و قلب سالمتر توسعه می دهد و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان هم به این مجموعه افزوده می گردد.

ورزش کاردیو از بستری شدن شما در بیمارستان جلوگیری می نماید

توصیه کلی این بوده است که افراد دست کم 150 دقیقه ورزش کاردیو (هوازی) با شدت میانه یا 75 دقیقه وزرش با شدت بالا در هفته انجام دهند. ورزش کاردیو به معنای ورزشی است که قلب را وادار می نماید با سرعت بیشتری خون را پمپ کند و عرق فرد را در بیاورد: ورزش های با شدت میانه شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری روی سطح هموار یا کار در حیاط خانه است.

یافته ها این آنالیز که در ژورنال JAMA Network Open منتشر شده است، بر اساس داده های یک برنامه پژوهشی بزرگ در حال اجرا به نام UK biobank است.

پژوهشگران در این آنالیز بر حدود 82000 نفر در فاصله سنین 42 و 78 متمرکز شدند که یک هفته مانیتورهای مچی پوشیده بودند که فعالیت جسمی را ثبت می کرد.آنها به رابطه میان میزان فعالیت و احتمال بستری شدن شرکت نمایندگان در طول سال های آینده توجه کردند.

پس از حدود هفت سال، بیش از 48000 نفر از شرکت نمایندگان به دلایل گوناگون کارشان به بیمارستان کشید. اما هنگامی که 9 مورد از بیماری های شایع مورد توجه قرار گرفتند، افرادی که از لحاظ جسمی فعال تر بودند، خطر کمتر بستری شدن به دلیل آنها را داشتند.

این 9 بیماری شامل بیماری کیسه صفرا، عفونت های مجاری ادراری، لخته های خونی، سکته مغزی، عوارض دیابت، ذات الریه، کمخونی فقر آهن، پولیپ های روده بزرگ و بیماری های دیورتیکولی (کیسه های کوچک در دیواره روده بزرگ) می شدند.

به گفته این پژوهشگران یافته های این آنالیز ثابت نمی نماید که فعالیت جسمی به خودی خود مسئول این پیغامدها است. برای مثال افرادی که جوان تر هستند، عایدی بالاتری دارند و منابع بیشتری در اختیار آنها است، با احتمال بیشتری ممکن است ورزش نمایند و با احتمال کمتری در بیمارستان بستری شوند. البته این پژوهشگران می گویند حتی هنگامی که این تفاوت ها را در نظر گرفتند، باز هم فعالیت جسمی با اثر محافظتی در مقابل بستری شدن در بیمارستان همراهی داشت.

هر فعالیت جسمی از بی حرکتی بهتر است

ورزش بعلاوه سودمندی های فراوان شناخته شده ای دارد که ممکن است به پیشگیری از بستری شدن یاری نمایند. آنالیز های قبلی نشان داده اند که فعالیت جسمی می تواند باعث بهبود کارکرد ایمنی، سلامت ریه و قلب، حساسیت به انسولین و کاهش التهاب. فعالیت جسمی بعلاوه باعث کاهش چربی بدن، فشار خون بالا و کلسترول بالا می گردد.

این پژوهشگران تخمین می زنند که فقط 20 دقیقه ورزش کاردیوی با شدت میانه تا بالا در روز برای کاهش احتمال بستری شدن به دلیل این 9 بیماری شناسایی شده بوسیله این آنالیز کافی باشد. میزان کاهش احتمال بستری شدن به دلیل این بیماری ها از کاهش 4 درصدی در خطر بستری شدن به دلیل پولیپ های روده بزرگ تا کاهش 23 درصدی در احتمال بستری شدن به دلیل دیابت متفاوت بود.

کارشناسان می گویند ورزش با شدت میانه تا بالا طیف گسترده ای از فعالیت های جسمی را در برمی گیرد و میزان ورزشی که هر ردی به آن احتیاج دارد بسته به هدف نهایی اش فرق دارد: برای مثال اگر بخواهید وزن کم کنید، هر چه کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است.

اما پیغام کلی که از این آنالیز می توان گرفت این است که تقریبا هر فعالیت جسمی از بی حرکتی بهتر است و لازم نیست حتما برای بهبود سلامت تان برنامه ورزشی تان را مثلا با دویدن هرروزه آغاز کنید. در ضمن حت یاگر سال ها سبک زندگی بیحرکت و نشسته ای داشته اید، هنوز برای حرکت کردن دیر نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر بالای 40 سال دارید، 20 دقیقه ورزش در روز برای جلوگیری از بستری شدن کافی است ، هیچ وقت برای آغاز ورزش دیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر بالای 40 سال دارید، 20 دقیقه ورزش در روز برای جلوگیری از بستری شدن کافی است ، هیچ وقت برای آغاز ورزش دیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید