نکاتی برای غلبه بر افسردگی

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، اگر احساس افسردگی می کنید برترین کار این است که حتماً آن را جدی بگیرید-افسردگی خود به خود بهبود پیدا نمی کند. علاوه بر این بهتر است از یک دکتر یا درمانگر یاری بگیرید.

نکاتی برای غلبه بر افسردگی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

اگر احساس افسردگی می کنید برترین کار این است که حتماً آن را جدی بگیرید-افسردگی خود به خود بهبود پیدا نمی نماید. علاوه بر این بهتر است از یک دکتر یا درمانگر یاری بگیرید.

در ای جا پنج راه را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای داشتن احساسی بهتر انجام دهید:

1. ورزش کنید. 15 تا 30 دقیقه قدم بزنید- حرکات موزون انجام دهید و یا دوچرخه سواری کنید. افرادی که در شرایط افسردگی قرار دارند ممکن است از انجام فعالیت ها لذت نبرند، اما با این وجود سعی کنید به هر شکلی این کار را انجام بدهید (می توانید از یکی از دوستانتان بخواهید تا با شما ورزش کند.) از زمانی که ورزش کردن را آغاز می کنید مدتی طول می کشد تا خلقتان بهبود پیدا کند. علاوه بر این، انجام ورزش های هوازی، مثل یوگا، می تواند احساس افسردگی را از بین ببرد، تمرینات یوگا را می توانید از سایت های مربوط به یوگا دریافت کنید. دو جنبه اصلی یوگا- تمرینات تنفسی و تمرکز- می تواند به افراد افسرده حس بهتری بدهد.

2. تغذیه مناسب داشته باشید. افسردگی می تواند بر اشتهای شما اثر بگذارد. ممکن است یک فردی اصلاً میلی به غذا نداشته باشد، اما یک فرد دیگر تمایل به پرخوری داشته باشد. اگر افسردگی بر تغذیه شما اثر گذاشته است، به رژیم غذایی خود بیشتر توجه کنید. تغذیه مناسب می تواند بر انرژی و خلق اثر بگذارد؛ بنابراین سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید و وعده های غذایی منظمی داشته باشید. (اگر احساس کرختی و سستی می کنید، سعی کنید غذاهای سبکی مثل میوه بخورید).

3. مسائل و دغدغه های خود را تعیین کنید. اما به آن ها خود نگیرید. سعی کنید هر شرایطی را که در افسردگی شما نقش داشته است، را تعیین کنید. وقتی شما بدانید که چه چیزی و چرا ناراحتتان می نماید، می توانید با یک دوست خوب درباره اش صحبت کنید. صحبت کردن راهی برای تخلیه هیجانات و دریافت همدردی است. وقتی که این قبیل افکار و احساسات را دور بیندازید، توجه خود را به سمت چیزهای مثبت معطوف خواهید کرد. سعی کنید مسائل خود را حل کنید. برقراری ارتباط با دوستان و خانواده اثرات مثبتی بر بهبود افسردگی دارد و از طرفی باعث می گردد که والدین هم از این که در بهبودی شما نقشی دارند، حس بهتری داشته باشند

4. خودتان را ابراز کنید. زمانی که افسرده هستید خلاقیت و حس شوخ طبعی شما از بین می رود.. تصویرسازی ذهنی را تمرین کنید. (با نقاشی و طراحی یا خط خطی کردن، خیاطی، نوشتن، حرکات موزون، آهنگسازی) این شکل از فعالیت ها نه تنها باعث شکل گیری طرح های خلاقانه می گردد؛ بلکه هیجانات و احساسات شما را به جریان می اندازند. زمانی را برای بازی با دوستان خود یا حیوان خانگی تان اختصاص بدهید. در پی موضوعاتی باشید که باعث خوشحالی و خندیدن شما بگردد مثل تماشای یک فیلم کمدی. خندیدن یاری مؤثری به بهبود خلقتان می نماید.

5. به جنبه های مثبت وقایع نگاه کنید. افسردگی بر طرز فکر شما اثر می گذارد و باعث می گردد جنبه های تیره و تاریک موضوعات را ببینید و از جنبه مثبت آن ها غافل شوید. سعی کنید بر جنبه های مثبت بیشتر تمرکز کنید و توجه خود را از تمرکز بر یک جنبه موضوع بر سایر جنبه های آن معطوف کنید. نقاط قوت، توانایی و استعدادهای خود را در نظر بگیرید. همچنین نباید فراموش کنید که نسبت به خودتان شکیبا و مهربان باشید. درمان افسردگی به زمان نیاز دارد.

منبع: راسخون

به "نکاتی برای غلبه بر افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای غلبه بر افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید