استرداد وجه بلیط هواپیما و قطار بدون جریمه لغو در پی شیوع گسترده کرونا در ایران

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، به دستور وزیر راه بلیط های قطار و هواپیما بدون جریمه لغو مسترد می شوند.

استرداد وجه بلیط هواپیما و قطار بدون جریمه لغو در پی شیوع گسترده کرونا در ایران

در پی دستور وزیر راه مبنی بر استرداد بلیط های هواپیما و قطار بدون کسر جریمه لغو، معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران دراین باره چنین گفت:

مطابق قرارداد برای استرداد بلیط های قطارهای مسافری اگر تا 24 ساعت قبل از حرکت قطار باشد، 10 درصد به عنوان هزینه و کارمزد آژانس ها کسر می شود و 90 درصد به مسافر برمی شود و این طبق روال همیشگی است. اما پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی ما دستورالعمل طرح استرداد بلیط قطارهای مسافری را اعمال کردیم.

حسن موسوی در ادامه شرح داد که:

مسافرانی که قصد تغییر تاریخ سفر خود را دارند می توانند تا حداقل 72 ساعت پیش از تاریخ حرکت قطار خود با شماره تلفن 5149-021 که سامانه صدای مسافر راه آهن است تماس بگیرند و بابت تهیه بلیط جایگزین و هماهنگی اقدام نمایند.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد:

مسافرانی که پیش از تاریخ سوم اسفند ماه بلیط قطار خریداری نموده اند و قصد کنسل کردن آن را دارند می توانند از هفتم اسفند ماه تا 29 اسفند ماه و حداکثر تا ساعت 12 روز پیش از تاریخ حرکت قطار به مراکز مجاز فروش بلیط مراجعه نمایند و نسبت به استرداد بهای بلیط خود بدون کسب جریمه کنسلی اقدام نمایند.

موسوی اضافه نمود:

مسافرانی که پیش از سوم اسفند ماه بلیط قطار خریداری نموده اند و در 4 روز گذشته یعنی از سوم اسفند ماه تا 6 اسفند ماه بلیط خود را پس داده اند، 10 درصد جریمه کنسلی مشمول آن ها شده است و 90 درصد هزینه بلیط خود را دریافت نموده اند که این افراد هم می توانند از 16 فروردین ماه سال 99 تا 16 اردیبهشت ماه 99 با مراجعه به آژانس ها و مراکز استرداد نماینده بلیط آن 10 درصد هزینه کنسلی کسر شده را هم دریافت نمایند.

معاون مسافری راه آهن تاکید نمود که بلیط قطارهایی که از تاریخ سوم اسفند به بعد خریداری شده است مشمول این بخشنامه استرداد نیست و شرایط استرداد آن طبق شرایط قبلی و مشمول درصدی کسر خواهد بود. بعلاوه طبق گفته این مقام مسئول هیچ یک از قطارهای نوروزی به علت کنسلی بلیط حذف نشده و پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی در ظرفیت های خالی کماکان انجام می شود. ضمناً کلیه قطارهای مسافری هم در مبدأ و هم در مقصد برای پیشگیری از شیوع بیماری ضدعفونی می شوند.

منبع: کجارو / خبرآنلاین / اقتصادآنلاین

به "استرداد وجه بلیط هواپیما و قطار بدون جریمه لغو در پی شیوع گسترده کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرداد وجه بلیط هواپیما و قطار بدون جریمه لغو در پی شیوع گسترده کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید