احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در کشور ، آمار عجیب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ؛ فاجعه در تهران

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در کشور وجود دارد.

احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در کشور ، آمار عجیب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ؛ فاجعه در تهران

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی درباره احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در شرایطی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است، اعلام کرد: بیماری ناشی از ویروس کرونا نه درمان تعیین و نه واکسن دارد و در نتیجه راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیست. اگر این رعایت ها انجام نگردد، افراد زیادی بیمار شده و بیمارستان ها پر از بیمار می گردد. این موضوع در دنیا هم تجربه شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از موفقیت هایی را که تا به امروز در خصوص کنترل کرونا کسب کردیم، مدیون مردم هستیم. در تاریخ کشور سابقه نداشته که اماکن مقدس و مساجد را تعطیل کنیم یا مردم روز سیزده به در از منازل خود بیرون نروند. سوال مهم این است که تا چه زمانی می توان همه کسب و کارها و مسائل روحی و معنوی و مذهبی را تعطیل کرد؟ از طرفی نمی توان این مراکز را برای همواره تعطیل کرد و از طرفی وقتی بازگشایی ها انجام می گردد، احتمال انتقال ویروس بالاتر می رود. در نتیجه تنها راهکار در این شرایط، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

  • استان بدون کرونا نداریم؛ فقط یک شهر سبز است | فاجعه در استان تهران؛ محدودیت ها برمی گردند؟

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: آمار کشوری رعایت پروتکل ها که حدود 78 درصد بود، در حال حاضر به 23 درصد و در تهران از 62 درصد به 11 درصد رسیده است. عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث انتقال ویروس می گردد. شاید نگرانی ما در خصوص جوانان کمتر باشد، اما مشکل و نگرانی اصلی ما، ارتباط جوانان با سالمندان در منازل است.

وی درباره علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: در حال حاضر از عادی سازی شرایط بیشتر از ویروس کرونا می ترسیم. این عادی سازی کرونا است که مشکل ایجاد می نماید و افراد در جمع ها حاضر می شوند یا مجالس عروسی برگزار می نمایند.

رییسی گفت: تا به امروز 290 هزار واحد صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، پلمب کردیم. البته این کافی نیست و یک طرف موضوع، مردم هستند که اگر پروتکل ها را رعایت ننمایند، همین مشکل وجود دارد و باز باید بعضی مراکز و اماکن تعطیل شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اصلا علاقه ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به این کار هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در کشور ، آمار عجیب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ؛ فاجعه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشت تعطیلی ها و محدودیت ها در کشور ، آمار عجیب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ؛ فاجعه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید