احتمالا آیفون 12 به طور اتوماتیک بین شبکه های 4G و 5G سوئیچ می نماید

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، دو روز دیگر گوشی های آیفون 12 جدید اپل معرفی می شوند.

احتمالا آیفون 12 به طور اتوماتیک بین شبکه های 4G و 5G سوئیچ می نماید

آیفون های 12 همگی از نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) پشتیبانی می نمایند ولی بعضی از مدل ها با امواج میلی متری هم کار نموده و بعضی مدل های دیگر فقط از شبکه های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند.

حالا، امروز اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد اپل در پی یک ویژگی بسیار جذاب و کاربردی است و آن سوئیچ اتوماتیک میان شبکه های 4G و 5G است.

این قابلیت که Smart Data Mode نام دارد؛ به طور اتوماتیک تشخیص می دهد کاربر در حال استفاده از چه اپلیکیشنی است و احتیاج دارد به اینترنت 4G وصل گردد یا اینترنت 5G!

مثلا اگر کاربر در حال استریم ویدئو باشد؛ به طور اتوماتیک به نزدیک ترین شبکه 5G وصل می گردد ولی اگر در حال وب گردی است؛ شبکه 4G انتخاب می نماید.

هنگامی که احتیاج به دانلود فایل حجیم است یا پردازش های سنگین و با رزولوشن بالا روی آیفون 12 انجام می گردد؛ شبکه به طور اتوماتیک سراغ 5G خواهد رفت.

قابلیت Smart Data Mode به طور اتوماتیک سعی می نماید بین شبکه های 4G و 5G سوئیچ کند تا بهترین عملکرد و کیفیت به دست بیاید.

تشخیص اتوماتیک احتیاج کاربر و سوئیچ میان شبکه ها مزایای عظیمی به همراه دارد. از جمله این مزایا می توان به کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه اینترنت اشاره نمود.

اگر شایعات درست باشند و واقعا اپل چنین ویژگی روی گوشی های آیفون 12 خود گنجانده باشد؛ از این نظر از گوشی های اندرویدی پیشی خواهد گرفت و کار با شبکه های 4G و 5G برای کاربران این گوشی ها جذاب می گردد.

در گوشی های اندرویدی، شبکه باید به طور دستی بین 4G و 5G سوئیچ کند.

یکی از ویژگی های پرسروصدای آیفون 12، پشتیبانی از اتصالات 5G است. در حالی که پیش خرید آیفون های 12 از آدینه شروع می گردد؛ نتایج بعضی از تست های سرعت…

ظاهرا اپل می خواهد چیزی که در آیفون 11 به مشتریان و طرفدارانش هدیه ننموده است را در آیفون 12 جبران کند. عظیم ترین کمبود و کاستی…

منبع: شبکه چی

به "احتمالا آیفون 12 به طور اتوماتیک بین شبکه های 4G و 5G سوئیچ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا آیفون 12 به طور اتوماتیک بین شبکه های 4G و 5G سوئیچ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید