آموزش تصویری تعمیر چکه شیر آب: [شیر کارتریج و شیر کمپرشن]

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، چکه کردن شیر آب، می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد! چون علاوه بر صدای آزاردهنده ، بر افزایش قیمت قبض آب و آسیب به خانه هم تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین هر زمان که شیر آب به چکه کردن افتاد، یعنی قسمتی از آن شل یا فرسوده شده و بهتر است آن را تعمیر کنید یا از تعمیرکار و لوله کش بخواهید به شرایط شیرها رسیدگی کند. از آن جا که افراد زیادی ترجیح می دهند در منزل این کار را انجام دهند، ما در این مقاله با آموزش تعمیر چکه شیر آب در خدمتتان هستیم تا بتوانید راحت تر این کار را انجام دهید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آموزش تصویری تعمیر چکه شیر آب: [شیر کارتریج و شیر کمپرشن]

دلایل چکه کردن شیر آب

  1. زنگ زدگی و استهلاک: این مشکل برای شیرآلات به کرار رخ می دهد. اتصال میان سر شیر و پایه آن در شیرآلات کمپرشن، به مرور دچار فرسودگی می گردد و ضروری است که تعویض یا تعمیرشان کنید.
  2. حلقه O یا اورینگ: تا به حال به این فکر نموده اید که چه چیزی شیر را در جای خود نگه داشته؟ این قسمت، ساقه نام دارد و دیسک گرد کوچکی به نام حلقه O به آن وصل است. این دیسک، در اثر استفاده زیاد شل و مستهلک می گردد.
  3. واشر: واشر پوسیده، یکی از دلایل رایج نشتی آب است. هنگام تعویض واشر، واشری به همون میزان پیدا کنید.
  4. نامناسب بودن سوراخ سینک: اگر سوراخ روی سینک ظرفشویی زیادی بزرگتر از علمک باشد، چکه شیر آب اجتناب ناپذیر است. بهتر است هنگام نصب، حواستان به میزان قطعات و تناسب آن ها با یکدیگر باشد.

اقدامات لازم پیش از تعمیر چکه آب

4 مدل شیر آب وجود دارد: کارتریج، کمپرشن، سرامیکی، و توپی. شیر آب کمپرشن، متکی به واشرهای لاستیکی است که به مرور زمان پوسیده می شوند و آب از آن ها نشت می گردد. در سه مدل دیگر هم، حلقه O یا نئوپرن می تواند منجر به نشتی آب گردد و ضروری است در چنین زمانی، این قطعات تعویض شوند.

پیش از شروع کار، آب را از زیر سینک ببندید. سپس، کهنه یا حوله ای را روی چاه سینک بیندازید تا اگر پیچ یا مهره ای از دستتان افتاد، از چاه پایین نرود. قطعات را بعد از باز کردن، به ترتیب جایی قرار دهید و در صورت امکان، از مراحل کار فیلم بگیرید که در خاتمه، در خاطرتان بماند که چه قطعه ای به چه بخشی از کار تعلق داشته است.آچار را با چسب برق بپوشانید که حین کار، به سطح شیر آسیب نزند و خش نیندازد.کمی سرکه سفید و پد یا الکل دم دست داشته باشید که بعد از باز کردن قطعات، نقاطی که رسوب گرفته اند را رسوب زدایی کنید. در ادامه، مراحل تعمیر چکه آب شیرهای مختلف را آنالیز می کنیم.

تعمیر چکه انواع شیر آب

1. تعمیر شیر کارتریج

بعد از این که آب را بستید و چاه سینک را پوشاندید، دسته را باز کنید. برای این کار، از آچار آلن بهره ببرید. پیچ دسته را باز کنید و و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بتوانید به راحتی آن را جدا کنید.

پیچ دیگری زیر دسته می بینید که کارتریج سینک را نگه داشته است. با چرخاندن انبردست در جهت عکس عقربه ها، این پیچ هم شل می گردد و می توانید جدایش کنید.

برای تعمیر شیرآلات از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

مطلب پیشنهادی:برطرف چکه کردن آب از انواع شیرآلات

کارتریج را بالا بکشید تا جدا گردد. احتمالا لازم باشد با آن کمی بازی کنید تا شل گردد و بتوانید راحت جدایش کنید.

کمی گریس سیلیکون به بدنه کارتریج تازه بزنید.

پیچی که باید زیر کارتریج قرار بگیرد را سر جایش بگذارید و کارتریج را روی آن سوار کنید. سپس مجددا با آچار آلن دسته را ببندید. سپس شیر آب را از زیر سینک باز کنید و شرایط چکه شیر آب را چک کنید.

2. تعمیر شیر کمپرشن

بعد از این که آب را بستید و چاه سینک را بستید، دسته شیر را با آچار آلن باز کنید. روی برخی پیچ ها، ممکن است یک درپوش تزئینی هم باشد. با یاری آچار دو سو، می توانید آن درپوش را هم باز کنید.

با آچار، پیچ های واشر را باز کنید و با ناخن، یا یک شی تیز، حلقه زیر واشر را در بیاورید. سپس، حلقه تازه را جا بیندازید.

سپس قطعات را از آخر به اول وصل کنید و درپوش را قرار دهید. آب را باز کنید. بگذارید یک دقیقه باز باشد. اگر نشتی نداشت، یعنی مسئله ای وجود ندارد و کار به درستی صورت گرفته است.

برای تعمیر شیرآلات از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

مطلب پیشنهادی:تعویض کارتریج شیر آب اهرمی

خاتمه

تعمیر چکه شیر آب، کار سختی نیست و اگر تا حدودی آچار به دست هستید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید. تعمیر شیر آب، بین نیم ساعت الی یک ساعت زمان می برد. اما اگر خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید و ترجیح دادید کسی این کار را تعمیرکاری برایتان انجام دهد، می توانید از نیروهای متخصص وبلاگ افراگرافیک یاری بگیرید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش، کافیست وارد وبسایت و یا اپلیکیشن وبلاگ افراگرافیک شوید و سفارش خود را برای روز و ساعت مورد نظر، معین کنید.

منبع: آچاره

به "آموزش تصویری تعمیر چکه شیر آب: [شیر کارتریج و شیر کمپرشن]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تصویری تعمیر چکه شیر آب: [شیر کارتریج و شیر کمپرشن]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید