110 هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 110 هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند.

110 هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند

ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ورود 14 میلیون مسافر به شهر قم در ایام نوروز امسال اضافه کرد: در نیمه نخست نوروز امسال 95 درصد و در نیمه دوم سفرهای نوروزی نیز 60 ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی معرفی ظرفیت های توریستی و زیارتی از چالش های ماندگاری مسافران در قم است، اضافه کرد: بسیاری از نقاط درخشان قم در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر به شهروندان و مسافران ورودی به این استان معرفی نشده درحالیکه هر کدام از آنها به تنهایی ظرفیت بالایی جهت جذب توریست دارند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بر معرفی ظرفیت های توریستی قم تاکید نمود و گفت: تپه قلی درویش، خانه موزه ها، بازار کهنه، تیمچه ها، خانه ملاصدرا و غارهای وشنوه، مجموعه گنبد سبز، خانه های تاریخی و غیره از مواردی است که تا به امروز در سطح ملی و محلی مورد توجه چندانی قرار نگرفته است.

مقیمی با بیان اینکه لازمه توسعه و رونق ظرفیت های توریستی قم بهسازی و ایجاد دسترسی راحت به آنها است، اعلام کرد: بسیاری از ظرفیت های توریستی قم علاوه بر اینکه فعال نیستند بلکه کاملا تعطیل هستند و هیچ کارکردی را در حوزه زیارت و توریستی ایفا نمی نمایند.

وی احداث زائرسرای مقرون به صرفه برای اجاره تخت های اقامتی را از ملزومات توسعه و افزایش ماندگاری زائران دانست و گفت: دستگاه های دولتی اراضی بسیار وسیعی در بلوار پیامبر اعظم دارند که باید با یک عزم ملی و استانی بخشی از آنها را برای خدمات رسانی عمومی مانند احداث زائرسراها سوق داد.

مقیمی با اشاره به نقش مهم رسانه در معرفی ظرفیت ها و جاذبه های توریستی در دنیای معاصر اعلام کرد: رسانه های قم سهم کمی در دعوت به زیارت و توریستی و معرفی بسترهای موجود و ترغیب علاقمندان دارند.

منبع: همگردی

به "110 هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید