کانن در حال توسعه لنزهای RF نو و خارق العاده

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، در مصاحبه ای اخیر در ژاپن، مدیران کانن اعلام کردند که این شرکت در توسعه لنزهای RF به شکستن قالب های معمول ادامه می دهد.

کانن در حال توسعه لنزهای RF نو و خارق العاده

در مصاحبه ای با وب سایت Tetsudo، اعضای بخش تصویربرداری کانن درباره لنز RF 24-105mm f/2.8، توسعه آن و کاربران هدف صحبت کردند. کنگو ایزوکا، مسئول برنامه ریزی لنز تازه، گفت: لنز RF 24-105mm f/2.8 L IS USM Z با هدف استفاده همزمان برای عکاسی و فیلم برداری پیشرفته است.

وی اضافه نمود: بسیاری از عکاسان حرفه ای مانند عکاسان عروسی و پرتره، برای پوشش فاصله کانونی استاندارد 24-70 میلی متر و یک لنز با فاصله کانونی بیشتر، دو دوربین حمل می نمایند. لنز 24-105 میلی متری f/2.8 برای پوشش این نیازها در یک لنز طراحی شده است: زاویه باز و میان تله فوتو.

این لنز دارای کنترل های خاصی برای فیلم برداری مانند حلقه دیافراگم اختصاصی است و با یک آداپتور اختیاری کار می نماید. این لنز برای تیم های کوچک طراحی شده است تا بتوانند با یک لنز در موقعیت های مختلف تصویربرداری نمایند.

بازخورد مثبت از فراورینمایندگان ویدئو

ایزوکا گفت: پس از اعلام فراوری لنز، بازخوردهای مثبتی از فراورینمایندگان ویدئو دریافت کردیم. آنها این لنز را به عنوان یک لنز رویایی تحسین نموده اند.

آداپتور زوم برقی PZ-E2 در حال حاضر فقط با لنز 24-105mm f/2.8 سازگار است، اما ایزوکا اشاره نمود که در آینده لنزهای دیگری نیز به این آداپتور اضافه خواهند شد.

ویژگی های منحصر به فرد لنز

شونجی ایواموتو از بخش اپتیک کانن شرح داد: مانت RF دارای مزیت قطر بزرگ و امکان قرار دادن لنز نزدیک تر به سنسور تصویر (فاصله پشتی کوتاه) است. (مانت لنز سوراخی است که لنز روی آن نصب شده است، در واقع دهانه فلزی دوربین است.)

او افزود که طراحی دوربین بدون آینه نیز برای تجربه کاربری مزایایی دارد. با دوربین های DSLR، عکاسان از چشم انداز یاب اپتیکال استفاده می نمایند که می تواند دچار اعوجاج لنز گردد. اما با سیستم دوربین بدون آینه، تصویر چشم انداز یاب الکترونیکی از سنسور تصویر گرفته می گردد و این تصویر می تواند به وسیله نرم افزار پردازش و اصلاح گردد.

توسعه لنزهای تازه

مینورو اوچیاما، مهندس الکترونیک کانن، افزود: مانت RF امکان ارتباط سریع و با حجم بالا را فراهم می نماید. من معتقدم که اصلاح اعوجاج تنها با لنز RF که یک دوربین بدون آینه است امکان پذیر بوده است.

کانن بعلاوه در نظر داشت که لنز را 24-120mm f/2.8 بسازد. اما تیم تصمیم گرفت که 24-105mm f/2.8 بهتری برای تعادل کلی طراحی باشد.

ایزوکا در مصاحبه ای اشاره نمود که نمی توانم جزئیات را بگویم، اما لنزهایی با مشخصات پایه و لنزهایی با مشخصاتی که هیچ کس تصورش را هم ننموده، در دست توسعه داریم.

پیش از عرضه لنز 24-105mm f/2.8، حتی این لنز نیز مانند یک رویای دور به نظر می رسید. بنابراین کسی نمی داند کانن پشت درهای بسته روی چه لنزهایی کار می نماید.

منبع: یک پزشک

به "کانن در حال توسعه لنزهای RF نو و خارق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانن در حال توسعه لنزهای RF نو و خارق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید