چگونه پرواز خود را به پرواز درجه یک تبدیل کنیم(بخش دوم)

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، اگر در پی پروازی درجه یک هستید، با خبرنگاران همراه باشید همراه باشید

در گذشته ای نه چندان دور ارتقاء غافلگیرانه رده بلیط هواپیما اتفاقی نادری نبود. در واقع اگر به میزان کافی سفر هوایی داشته اید، احتمالا قبل از ورود به گیت چنین تجربه ای را نموده اید، اینکه مسئولان پرواز به طور غیر منتظره به شما بلیت طلایی بدهن

چگونه پرواز خود را به پرواز درجه یک تبدیل کنیم(بخش دوم)

وقت شناس باشید. انتظار نداشته باشید که هم به گیت دیر برسید و هم از مسئول پرواز بخواهید که نوع پرواز شما را به پرواز درجه یک ارتقاع دهد. باید خیلی قبل تر از باز شدن گیت های پرواز مسئول پرواز را تحت تاثیر رفتار خود قرار بدهید.

معقول باشید. اگر بصورت مداوم از مامور پرواز درخواست ارتقاء رده پروازتان را داشته باشید باعث می گردد مامور پرواز از رفتار شما زده شده و این شانس را به مسافر دیگری بدهد. و اگر می بینید که شرایط گرفتن امتیاز ارتقاء رده پرواز را ندارید وقت خودتان را تلف نکنید. اگر هم با خانواده سفر می کنید و همراه خود حیوانی خانگی در قفس دارید و ارزانترین بلیت را گرفتید برای بدست آوردن بلیت طلایی خودتان را به زحمت نیاندازید.

اگر پروازتان جای خالی زیاد دارد، در این موقعیت شانس تان برای ارتقاء رده پرواز کم خواهد بود. حتی اگر جای خالی در رده تجاری هم وجود داشته باشد، باز هم مسئولان پرواز بی علت بلیت کسی را رایگان ارتقاء نخواهند داد. اگر پروازتان تقریباً پر باشد شانس بیشتری خواهید داشت. هواپیمایی ها به دقت به اندازه فروششان توجه دارند و زمانی که فروش شان خوب است، بخش امور اقتصادی هواپیمایی، به ارتقاء رایگان رده پرواز مسافران، حساسیتی نشان نمی دهد. بنابراین در پروازهای پُر، خود هواپیمایی ها به ارتقاء رده پرواز مسافران اصرار می ورزند. در این موقعیت اگر شرایط لازم را داشته باشید می توانید شانس بیاورید. البته به یاد داشته باشید که ممکن است از قبل تمام جایگاه های رده ممتاز و رده تجاری رزرو شده باشد.

اگر حاضرید جایگاه فعلی خود را داوطلبانه برای شرایطی خاص به کسی واگذار کنید و در مقابل جایی در رده ممتاز داشته باشید، این را به مسئولان پرواز اعلام کنید. در این حالت شانس کمی دارید اما ارزش امتحان کردن دارد. اگر از شما خواسته شد جایگاه تان را با شخص دیگری عوض کنید، بپرسید که آیا برای این کار، امکان داشتن پرواز رده ممتاز در پرواز بعدی تان وجود دارد یا نه.

اگر مسئول پرواز شما را برای ارتقاء رده پرواز مناسب ندانست، دیگر بر این قضیه اصرار نورزید، چون معمولا مسئولان پرواز بی علت این کار را برای کسی انجام نمی دهند.

به هنگام ورود به قسمت صدور بلیط از مسئول پرواز بپرسید که آیا امکان ارتقاء رده پرواز یک وجود دارد؟ معمولا در لحظات آخر، هنگام ورود به گیت شانس شما به حداکثر می رسد، دقیقا زمانی که بلیت تمام مسافران صادر شد.

همواره از یک آژانس مسافرتی و به وسیله یک کارمند آژانس، بلیت خود را تهیه کنید. آژانس های مسافرتی، جایگاه ویژه ای برای مشتریان همیشگی خود قائل اند و جایگاه هایی که برای رزور مشتریان اشان کنار می گذارند را در اختیار همه قرار نمی دهند. بعلاوه امکان ارتقاء رده پرواز را به هنگام خرید، برای شما آنالیز می نمایند. بنابراین درباره ارتقاء رده پرواز با آژانس مسافرتی خود هماهنگ شوید.

به حراج بلیت های رده تجاری توجه کنید. بسیاری از مسافران سفرهای تفریحی به حراج های بلیت های رده تجاری اصلا توجه نمی نمایند. در صورتی که این موضوع می تواند برای مسافران شانس خوبی محسوب گردد تا بتوانند در جایگاه های جلوتر هواپیما بنشینند.

به تخفیف خریدهای چندتایی توجه کنید. اگر قصد سفر با خانواده یا به همراه چند نفر از دوستان را دارید، امکان استفاده از تخفیف های خرید بلیت وجود دارد، مانند خرید بلیت رده ممتاز یا رده تجاری به نصف قیمت.

بلیت اضافه خریداری کنید. این روش جالبی است که می توانید با استفاده آن پرواز راحت تری داشته باشید. با خالی نگه داشتن جایگاه کناریتان می توانید فضای بیشتری داشته باشید. با خرید دو بلیت هم ممکن است به شما تخفیف داده گردد و از آنجایی که به خدمات اضافه جایگاه کناری نیازی ندارید، مانند خوراکی و هدفون، هزینه بلیت اضافه نصف می گردد.

اگر از این روش استفاده کردید، حتما بیاد داشته باشید که در قسمت صدور بلیت، شماره جایگاه اضافه خود را اعلام کنید چون در غیر این صورت ممکن است جایگاه شما به مسافران لحظه آخری داده گردد.

اگر عنوانی خاص، سمت یا مقامی دارید آن را هنگام صدور بلیت اعلام کنید، مثلا اگر دکتر هستید، این عنوان را قبل از اسمتان ذکر کنید تا شانس بیشتری برای ترفیع رده بلیت پیدا کنید.

درکل، صادقانه باید خاطرنشان کرد که شانس افراد برای ارتقاء رده بلیت معمولا پایین است.

منبع: الی گشت

به "چگونه پرواز خود را به پرواز درجه یک تبدیل کنیم(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پرواز خود را به پرواز درجه یک تبدیل کنیم(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید