پرواز هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در دریای سیاه

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، روز سه شنبه چند فروند هواپیمای گشت و شناسایی آمریکایی و ناتو بر فراز آب های بین المللی دریای سیاه و در نزدیکی حریم هوایی روسیه در منطقه شبه جزیره کریمه، به پرواز درآمدند.

پرواز هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افراگرافیک، خبرگزاری اینترفکس به نقل از منابع نظارت و کنترل پروازهای غربی گزارش داد که هواپیماهای نظامی آمریکایی روز سه شنبه، 21 جولای (31 تیر ماه) در نزدیکی حریم هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه اقدام به پروازهای شناسایی کردند.

بر اساس این اطلاعات، پرواز هواپیمای گشت ضد زیر دریایی از نوع P-8A Poseidon متعلق به نیروی دریایی آمریکا حدود سه ساعت به طول انجامید. این هواپیما از پایگاه هوایی سیگونلا در جزیره سیسیل (ایتالیا) به پرواز درآمده و به سمت مناطق جنوب غربی شبه جزیره کریمه حرکت نموده و با نزدیک شدن به ساحل منطقه سواستوپول، در فاصله حدود 45 کیلومتری از مرز روسیه به پرواز خود ادامه داد.

به دنبال آن، یک فروند هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی آمریکا از نوع RC-135W که از پایگاه هوایی میلدنهال در انگلیس بلند شده بود، در منطقه ظاهر شد. این هواپیما پروازهایی را در امتداد جنوب و جنوب غربی شبه جزیره کریمه، سواحل کوبان و جنوب تنگه کرچ (دریای سیاه) انجام داد. این پرواز بر فراز آبهای بین المللی دریای سیاه در فاصله حدود 50-60 کیلومتری از سواحل روسیه انجام شد.

این گزارش حاکی از آن است که روز گذشته یک فروند هواپیمای شناسایی متعلق به ناتو هم در نزدیکی سواحل رومانی در منطقه دریای سیاه پرواز کرد. این هواپیما قادر بود از این مسافت شرایط شبه جزیره کریمه را تحت نظر داشته باشد.

پیش از این نیز در تاریخ 15 جولای (25 تیر ماه) یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی RQ-4A Global Hawk نیروی هوایی ایالات متحده ساعت های زیادی (به مدت نه ساعت) در نزدیکی حریم هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه، قفقاز (در نزدیکی مرزهای آبخازیا، اوستیای جنوبی، ارمنستان و آذربایجان و همچنین مرزهای روسیه با منطقه دونباس در خاک اوکراین، پرواز نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پرواز هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید