پرسونا 3 مستحق یک بازسازی بزرگ است، نه عرضه دوباره خشک و خالی

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، زیرمجموعه پرسونا از شین میگامی تنسی تا زمان عرضه پرسونا 3 بازار کم رقابتی داشت تا اینکه این بازی کل مجموعه را زندگی دوباره بخشید. بااین وجود که فرمت ساده دانش آموزان دبیرستانی که قدرت پرسوناها را به دست آورده تا با استفاده از آنها مبارزه نمایند از اولین بازی سرچشمه گرفته بود بعضی دیگر از بخش های بیشتر قابل شناسایی بازی مانند روابط اجتماعی و عاشقانه از پرسونا 3 شروع شدند. به همین علت پرسونا 3 را می توان نخستین بازی در فرنچایز پرسونایی که امروزه عاشقان و طرفداران بسیاری دارد قلمداد کرد.

پرسونا 3 مستحق یک بازسازی بزرگ است، نه عرضه دوباره خشک و خالی

هرچند با اینکه پرسونا 3 مهم ترین بازی در فرنچایز به شمار می رود در زیر سایه عناوین بعدی مجموعه، پرسونا 4 و پرسونا 5 قرار گرفته است. هر دو بازی از محبوبیت چشمگیرتری از پرسونا 3 برخوردارند خصوصاً پرسونا 5. به همین علت پرسونا 3 مستحق یک ریمیک است که می تواند داستان SEES و Dark Hour را به شهرتی که سزاوار آن هستند برساند.

گرافیک و گیم پلی ازرده خارج اما همچنان تأثیرگذار

یکی از بزرگ ترین دلایلی که پرسونا لایق ریمیک است به خاطر این است که طرفداران چشمه ای از شکل و شمایل شخصیت ها و حال و هوای این بازی در سبک پرسونا 5 را دیده اند. بازی Persona 3: Dancing in Moonlight دربردارنده مدل هایی است که مشابه Persona 5: Dancing in Starlight هستند و لوکیشن های به یادماندنی پرسونا 3 را شامل می شوند. این مسئله ثابت می نماید که اتلوس می تواند شخصیت ها و مکان های پرسونا 3 را با گرافیک مدرن بازسازی کند. اگر این بازی تا این حد زیباست پس پرسونا 3 نیز می تواند بی شک به این سطح از جلوه های بصری و گرافیکی دست یابد.

نبرد در Dark Hour گاهی اوقات سخت است و نه فقط به خاطر اینکه شکست دادن بعضی دشمنان امری سخت است. اعضای گروه به جز پروتاگونیست را نمی گردد مستقیماً کنترل کرد. به این خاطر بازیکن باید بر روی هوش مصنوعی دیگر شخصیت ها متکی گردد تا کار خود را به درستی انجام دهند. هوش مصنوعی به طرز بدی در انتخاب عمل درست در زمان درستکار می نماید و احتمال شکست در نبرد را فوق العاده بالا می برد. این شرایط در بازی Persona 3 Portable تغییر پیدا می نماید به این معنا که به احتمال زیاد برای یک ریمیک تازه نیز شدنی است. اگر گزینه ای وجود داشته باشد که متحدان را نگردد مستقیماً کنترل کرد، هوش مصنوعی آنها به گونه ای باید برنامه ریزی گردد که در نبردهای مرگ و زندگی عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

تجربه زندگی اجتماعی پرسونا 3

روابط اجتماعی (Social links) یکی از بخش های حیاتی بازی های پرسونا هستند. طرفداران پرسونا 4 و 5 با قابلیت نزدیک شدن و پیوند خوردن به متحدان و دیگر نزدیکان آشنایی دارند. با اینکه این قابلیت از پرسونا 3 آغاز شد، سیستم روابط اجتماعی در این بازی کاملاً فرق دارد. یکی از برجسته ترین این تفاوت ها این است که متحدان مرد همانند جونپی و آکیهیکو جز روابط اجتماعی نیستند. پروتاگونیست نمی تواند با آنها وقت بگذارند و مشابه متحدان زن با این دو قرابت پیدا کند. این فقدان شخصیت پردازی آن ها را به شدت محدود نموده و گروه اصلی شخصیت ها را کمتر شبیه گروهی از دوستان و بیشتر به گروهی از همکاران نزدیک می نماید. یک ریمیک می تواند از سیستم Persona 3 Portable استفاده کند و پسران را در این سیستم جای داده و از به حداکثر رساندن روابط اجتماعی آنان بهره ببرد.

تفاوت دیگر این است که بدون وارد رابطه عاشقانه شدن با متحدان زن بازیکن نمی تواند رابطه اجتماعی خود را با یک متحد زن به حداکثر برساند. در پرسونا 4 و 5 به بازیکن امکان انتخاب رابطه عاشقانه یا دوست ماندن با یک شخصیت دختر متحد او پیش از تکمیل رابطه اجتماعی داده می گردد. پرسونا 3 این گزینه را شامل نمی گردد پس ازاین رو بازیکنان باید از خیر کامل کردن بازی بگذرند یا با معضل اخلاقی رابطه عاشقانه برقرار کردن با تمامی این شخصیت ها و خیانت به آنان دست وپنجه نرم نمایند. ریمیک پرسونا 3 می تواند درسی از بازی های بعد از خود گرفته و به بازیکن امکان انتخاب میان دوست ماندن یا نماندن با این دختران را بدهد.

پرسونا 3، FES یا Portable

در عوض ساخت یک ریمیک از پرسونا 3 اورجینال، ساخت یک ریمیک از Persona 3 FES به احتمال زیاد از پیروزیت بسیار بیشتری برخوردار خواهد شد. بازی FES به پرسونا 3 یک سطح سختی تازه، پرسوناهای تازه، مأموریت های اضافی و حدود سی ساعت محتویات تازه اضافه نمود. این محتویات تازه در قالب The Answer عرضه شد. یک مأموریت جانبی که در سرانجام بازی اورجینال رخ می دهد و شامل ایجیس در نقش پروتاگونیست است. The Answer تنها یک درجه سختی دارد علی رغم اینکه در سایر بخش های بازی بازیکنان می توانند سختی موردنظر خود را انتخاب نمایند. شاید در ریمیک FES درجه سختی این بخش با دیگر بخش های بازی هماهنگ گردد زیرا برای بازیکنانی که صرفاً می خواهند از داستان بازی لذت ببرند عادلانه نیست که مجبور به انجام گیم پلی در درجه سختی سخت شوند.

ریمیک Persona 3 Portable نیز از بازی اورجینال به مراتب گزینه بهتری است. Persona 3 Portable مسائل مرتبط به هوش مصنوعی و روابط اجتماعی را حل کرد اما به قیمت تغییر تعدادی از بخش های بازی به فرمت رمان گرافیکی. این بازی همچنان پیروز می گردد محتویات تازهی را به بازی اصلی بیفزاید خصوصاً به خاطر پروتاگونیست دخترش. حضور او راه تازهی به بازی اضافه می نماید به همراه موسیقی و رابط کاربری متحول شده. داستان و گیم پلی نسبتاً مانند گذشته هستند ولی با بازی در نقش پروتاگونیست دختر و تغییرات اعمال شده این بازی حس و حال بازی تازهی به خود می گیرد. در صورت ساخت ریمیک از بازی مشمول شدن پروتاگونیست دختر قطعاً لایه تازهی از امکان تجربه دوباره بازی نه تنها برای بازیکنان تازه بلکه برای آن دسته از افرادی که نسخه اورجینال یا FES را بازی کردند ایجاد می گردد. برترین گزینه احتمالی ممکن اما تلفیق ریمیک های قبلی است تا کامل ترین تجربه پرسونا 3 به واقعیت بپیوندد. این عمل تمامی محتویات عرضه شده در FES و Portable در یک بازی جمع می نماید پس بازیکنان دیگر نباید به سراغ این دو نسخه رفته تا محتویات افزوده شده در آنها را تجربه نمایند. هیچ کس نامید نمی گردد زیرا نسخه موردعلاقه آنان از پرسونا 3 بازسازی نشد.

با بیست و پنجمین سالگرد پرسونا که همچنان ادامه دارد بحث درباره ساخت ریمیک پرسونا 3 بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. بسیاری از طرفداران پرسونا 3 در کنار آنهایی که به مجموعه به وسیله پرسونا 4 و 5 آشنا شدند از ریمیک این بازی تأثیرگذار راضی خواهند شد و جشن گرفتن بیست و پنج سالگی فرنچایز با اعلام ساخت این بازی تصمیمی عالی به نظر می رسد. علاوه بر این به چهارمین ریمیک اکنون احتیاج است؛ آخرین ریمیک فرنچایز Persona 3 Portable حدوداً یک دهه پیش منتشر شد. زمان آن رسیده که به سراغ بازی ای برویم که زیرمجموعه پرسونا را موردتوجه عموم قرار داد و به این اثر هنری به یادماندنی شانس دیگری داد تا قلب های طرفداران پرسونا در گوشه گوشه دنیا را به تسخیر خود دربیاورد.

منبع: Goombastomp

منبع: دیجیکالا مگ

به "پرسونا 3 مستحق یک بازسازی بزرگ است، نه عرضه دوباره خشک و خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسونا 3 مستحق یک بازسازی بزرگ است، نه عرضه دوباره خشک و خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید