ورود سامانه بارشی نو به تهران از امروز تا فردا ، چه قدر برف و باران در تهران بارید؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی نو به تهران و بارش برف و باران اطلاع داد و تاکید نمود: با وجود بارندگی های موجود، شرایط کم آبی در تهران چندان بهتر نشده است و همچنان الزام مصرف بهینه آب وجود دارد.

ورود سامانه بارشی نو به تهران از امروز تا فردا ، چه قدر برف و باران در تهران بارید؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مازیار غلامی درباره بارش های آخر هفته در تهران اظهار کرد: بیشترین اندازه بارش باران دربازه زمانی پنجشنبه و آدینه (20 و 21 بهمن) در شهریار به اندازه 9 میلیمتر، شمیرانات - اقدسیه 6 میلیمتر، دماوند 5.5 میلیمتر، میگون 5 میلیمتر، ژئوفیزیک تهران 5 میلیمتر، لواسان 4 میلیمتر، آبعلی 3.7 میلیمتر، فرودگاه امام 2 میلیمتر و فرودگاه مهرآباد 1.2 میلیمتر ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت زمان در بعضی ایستگاه ها نیز بارش برف ثبت شده است که اندازه آن در لواسان 13 سانتیمتر، ارتفاعات فیروزکوه 15 سانتیمتر، آبعلی 7 سانتیمتر، دماوند 5 سانتیمتر، شمیرانات 5 سانتیمتر و فیروزکوه یک سانتیمتر برف باریده است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی نو به تهران از امروز تا فردا (23 تا 24 بهمن) اطلاع داد و گفت:این بارش ها غالبا به صورت باران، در ارتفاعات و بخش های شمالی به صورت برف و در نقاط جنوبی به شکل و باران و در بعضی مواقع برفی خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید، کولاک برف و در بعضی منطقه ها رعد و برق و تگرگ پیش بینی می گردد.

مدیرکل اداره هواشناسی تهران اضافه کرد: در ارتفاعات نیز پدیده مه، لغزندگی جاده ها و ریزش بهمن پیش بینی می گردد بنابراین به طور جدی از کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری پرهیز گردد.

غلامی در انتها توضیح داد: با وجود بارش های اخیر بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده تا روز آدینه استان تهران با 49 درصدی کاهش بارش نسبت به بلندمدت و 22 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و بارش هایی که رخ داده است نیز نتوانسته شرایط را بهتر کند. هرچند که ذخیره پوشش برف در ارتفاعات افزایش یافته است و در درازمدت می تواند کمی تاثیرگذار باشد اما بارش ها باعث جبران کمبود آب تهران نشده است بنابراین همچنان باید مدیریت مصرف آب در دستور کار باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود سامانه بارشی نو به تهران از امروز تا فردا ، چه قدر برف و باران در تهران بارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به تهران از امروز تا فردا ، چه قدر برف و باران در تهران بارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید