فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از رویترز، آمریکا ادعا می نماید مقاماتش نتوانسته اند فعالیت های این شرکت ها را آنالیز نمایند. لیست نو شرکت های تایید نشده در حالی اعلام می گردد که آمریکا محدودیت های نوی بر صادرات فناوری به چین را اعلام نموده تا از پیشرفت های نظامی این کشور جلوگیری کند. محدودیت های نو شامل کاهش دسترسی شرکت های چینی از جمله YMTC به ابزارهای تراشه سازی است.

فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواهان آن شده بودند کهYMTC (تراشه سازی چینی با بیشترین سرعت رشد فعالیت) در لیست سیاه وزرات بازرگانی گنجانده گردد. دولت بایدن ادعا می نماید این شرکت که در سال 2016 میلادی تاسیس شده تهدیدی مستقیم برای تراشه سازان آمریکایی است.

علت اضافه شدن این شرکت ها به لیست موسسات تایید نشده آن است که ایالات متحده آمریکا نتوانسته از محل کارخانه ها بازدید کند و تشخیص دهد آیا می توان برای صادرات فناوری های حساس از آمریکا، آنها را معتبر دانست یا خیر. تحقیقات آمریکا از شرکت های چینی نیازمندتاییدیه وزارت بازرگانی چین است.

صادرنمایندگان آمریکایی قبل از ارسال کالا به شرکت های موجود در لیستموسسات تایید نشده باید آنالیز های لازم را انجام دهند و ممکن است مجبور به درخواست مجوزهای بیشتری شوند.

طبق قوانین نو دولت بایدن، اگر مقامات آمریکایی نتوانند از محل کارخانه های لیست موسسات تایید نشده بازدید نمایند، پس از 60 روز فرایندهایی برای قرار دادن آنها در لیست سیاه وزارت بازرگانی انجام می گردد.

طبق نظارت های صادراتی که آمریکا منتشر نموده، ارسال تراشه هایی که با فناوری آمریکایی در هر نقطه ای از دنیا ساخته شوند، به چین ممنوع خواهد بود. این قوانین که به سرعت اجرایی شده براساس محدودیت هایی است که در نامه هایی به شرکت های مختلف تراشه سازی ارسال شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید