فرودگاه طبس ؛ معرفی فرودگاه های ایران

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، فرودگاه طبس یکی از مهم ترین فرودگاه های جنوب شرق کشور محسوب می گردد که حدود 29 سال قبل احداث شده است.

فرودگاه طبس ؛ معرفی فرودگاه های ایران

فرودگاه طبس یکی از فرودگاه های ایران است و مسافران می توانند با تهیه بلیط تهران-طبس-تهران به وسیله این فرودگاه به شهر طبس سفر نمایند. طبق آمار، در سال 2016 میلادی 196 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و 9,119 کیلوگرم بار و 68,574 نفر مسافر به وسیله آن جابجا شدند.

تاریخچه

عملیات ساخت فرودگاه طبس از سال 1368 شروع شد و در سال 1372 افتتاح شد. البته پروازهای فرودگاه دو سال پس از افتتاح رسمی و در سال 1374 برقرار شدند. فرودگاه طبس از ابتدای تاسیس زیرنظر اداره فرودگاه های استان خراسان قرار داشت تا اینکه پس از تغییر در تقسمات کشوری، از ابتدای سال 1381 به اداره کل فرودگاه های استان یزد منتقل شد. البته در خاتمه فروردین سال 1392 با انتزاع از شهرستان طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی، فرودگاه طبس در زیرمجموعه فرودگاه های استان خراسان جنوبی نهاده شد.

این فرودگاه امکان پذیرش چهار فروند هواپیمای بدنه میانه و کوچک به طور همزمان را دارد و از لحاظ تعداد و تنوع دستگاه ها و سیستم های هوانوردی و نقش آفرینی در راهنمایی پرواز های عبوری یکی از مهم ترین فرودگاه های جنوب شرق کشور محسوب می گردد. فرودگاه طبس در تقسیم بندی فرودگاه های کشور به عنوان فرودگاهی کشوری، برای انجام پروازهای تجاری در نظر گرفته شده و بعلاوه، جهت انجام پروازهای آموزشی و در موارد نظامی نیز مورد استفاده سپاه و نیروی انتظامی قرار می گیرد.

خاتمهه ها و امکانات رفاهی

فرودگاه طبس دارای یک خاتمهه مسافری مجهز به غرفه های تجاری، رستوران، بوفه و خودپرداز است.

مشخصات فرودگاه

  • نوع فرودگاه: عمومی (مسافری)
  • کد یاتا: TCX
  • کد ایکائو: OIMT
  • ارتفاع از سطح دریا: 705 متر
  • فاصله تا تهران: 875 کیلومتر
  • شرکت های هوایی فعال در فرودگاه: سپاهان ایر (هسا) و ماهان

موقعیت جغرافیایی و اطلاعات تماس

فرودگاه طبس در فاصله 6 کیلومتری از شهرستان طبس واقع شده است.

  • تلفن های جوابگو: 32836700 (056)

اطلاعات پرواز

پروازهای فرودگاه طبس به وسیله دو شرکت هواپیمایی ماهان و سپاهان ایر در روزهای یک شنبه و سه شنبه به مقصد فرودگاه مهرآباد و برعکس انجام می شوند.

منبع: کجارو / mahan.aero / tabas.airport.ir / fa.wikipedia.org

به "فرودگاه طبس ؛ معرفی فرودگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه طبس ؛ معرفی فرودگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید