خبرنگاران طرح حضور پرستاران در حوزه مدیریتی بیمارستان ها قابلیت اجرایی دارد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سپردن مدیریت بیمارستان ها به پرستاران می تواند اثرات مطلوبی را در حوزه سلامت به دنبال داشته باشد و این طرح قابلیت پیگیری و بازنگری در ساختار مدیریتی حوزه سلامت را داراست.

خبرنگاران طرح حضور پرستاران در حوزه مدیریتی بیمارستان ها قابلیت اجرایی دارد

اقبال عباسی عصر سه شنبه در نشست با اعضای نظام پرستاری و حزب خانه پرستاران استان افزود: جامعه پرستاری در دهه های اخیر، پیشرفت های علمی و تجربه های مدیریتی مناسبی را کسب کرده است که با توجه به ساختار نظام بهداشت و درمان کشور ، امکان تأمل و بازنگری در ساختار اداری برای سپردن بخشی از مدیریت حوزه سلامت و درمان به پرستاران وجود دارد.

وی افزود: حضور پرستاران مجرب در بخش های مدیریتی، فرصت های بیشتری را برای بهره مندی جامعه از تخصص پزشکان فراهم خواهد کرد.

عباسی در ادامه با تأکید بر تسریع فرایند ساخت خانه پرستاران استان شرح داد: تسهیلات مورد نیاز برای ساخت این مکان از طرف دستگاه های دولتی قابل ارائه است و شهرداری نیز در این زمینه حمایت های لازم را از ساخت این خانه انجام می دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در صورت تشکیل شرکت های تعاونی چندمنظوره ویژه پرستاران و جذب مشارکت بخش های خصوصی و همچنین استفاده از تسهیلات دولتی، امکان ایجاد مجتمع های تفریحی و خدماتی برای پرستاران در استان فراهم خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه مسائل پرستاران باید در حوزه های تدوین مقررات و اصلاح قوانین و ایرادات ساختار اداری و سازمانی پیگیری و برای رفع آن ها چاره اندیشی شود، گفت: گسترش تخصص و علم پرستاری در جامعه و محصور نبودن پرستاران در فضای درمانی، توسعه سلامت و کاهش مسائل حوزه بهداشت و درمان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت بیمارستان ها در دستور کار شورای تأمین استان قرار می گیرد، افزود: اقدامات لازم برای تقویت سامانه های خود مراقبتی در ساختار اداری و فیزیکی و کاهش تنش ها در محیط بیمارستانی نیز انجام می شود.

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، در این نشست جمعی از پرستاران دیدگاه های خود را بیان کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح حضور پرستاران در حوزه مدیریتی بیمارستان ها قابلیت اجرایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح حضور پرستاران در حوزه مدیریتی بیمارستان ها قابلیت اجرایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید