تمام کشور آلوده به ویروس کرونا است، 170 شهرستان در شرایط قرمز

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، در حال حاضر تمامی نقاط کشور آلوده به ویروس کرونا است.

تمام کشور آلوده به ویروس کرونا است، 170 شهرستان در شرایط قرمز

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ افراگرافیک، آنالیز های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نشان می دهد که در حال حاضر استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

این در حالی است که استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در حال حاضر 170 شهرستان کشور در شرایط قرمز و 101 شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند، گفت: قرار نگرفتن استان و یا شهرستان خاصی در شرایط قرمز و هشدار، به منزله عدم وجود بیماری در آن منطقه نیست.

وی اضافه نمود:تمام کشور در حال حاضر آلوده به ویروس کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، با توصیه اکید به هموطنان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی که شامل ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دست ها می گردد، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

لاری به شرایط کرونا در استان گیلان اشاره نمود و اضافه نمود: گیلان در اسفند 98 شاهد خیز شدید بیماری در تمامی شهرستان های استان بود که از اوایل فروردین 99 سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری را داشت و این فرایند کاهشی تا خرداد ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در تیر ماه 99 مجددا شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون 5 شهرستان استان در شرایط قرمز و 4 شهرستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای فرایند تندتری است.

لاری ادامه داد: طبق گزارشات واصله 20 تا 30 درصد موارد ابتلاء و بستری مربوط به مسافرانی هستند که به شهر های گیلان سفر نموده اند؛ بنابراین درخواست ما از مردم آن است که از هر گونه سفر غیر ضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری نمایند. در عین حال میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک 62 درصد گزارش شده است که تقاضا داریم با استفاده همگانی تر و جدی تر از ماسک کوشش کنیم تا شاهد تجربه روز های تلخ اسفند 98 در این استان نباشیم.

وی به شرایط کرونا در استان قزوین اشاره نمود و گفت: در این استان شاهد یک فرایند نسبتا صعودی در موارد ابتلاء و بستری بیماری هستیم. به طوری که در 6 هفته گذشته افزایش 20 درصدی در موارد بستری و ابتلاء در این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، اضافه نمود: هم اکنون دو شهرستان استان قزوین در شرایط قرمز و سه شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند و فرایند موارد بستری در بعضی از شهرستان های استان مانند قزوین، بویین زهرا و تاکستان، دارای شیب تندتری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تمام کشور آلوده به ویروس کرونا است، 170 شهرستان در شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام کشور آلوده به ویروس کرونا است، 170 شهرستان در شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید