اتمام سد گرمی چای میانه نیازمند 6 هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مدیرعامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح تامین آب شرب میانه از سد گرمی چای اتمام سد را نیازمند 6 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست.

اتمام سد گرمی چای میانه نیازمند 6 هزار میلیارد ریال اعتبار است

وبلاگ افراگرافیک تبریز -آقای غفارزاده در نشستی با فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در مورد تامین آب شرب، طرح کوتاه مدت برای تامین آب در تابستان 1401 و درازمدت یعنی تکمیل و بهره برداری کامل از سد گرمی چای مطرح است.

تقویت خطوط لوله و حفر و اضافه کردن چاه هایی به مدار تامین آب برای برطرف کمبود آب شرب در سال آینده از راه حل های کوتاه مدت است.

تامین آب با کیفیت از سد گرمی چای از دامنه های بزقوش در درازمدت خود دارای سه طرح از جمله خط انتقال از سد به شهر میانه در حدود 45 کیلومتر است که 41 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 4 کیلومتر مابقی نیز ظرف 4 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

بعلاوه طرح تصفیه خانه با پیشرفت مطلوب 90 تا 95 درصدی از دیگر طرح های پروژه انتقال آب از سد گرمی چای است که امیدواریم با تامین 300 میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز آن این طرح نیز در سال آینده نهایی گردد.

سد گرمی چای میانه به همراه سد شهریار و شبکه سد آیدوغموش طی سال جاری جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته و منابع اقتصادی مورد احتیاج آن ها از اعتبارات عمومی و تهاتر نفت تامین و در 2 سال آینده تکمیل می گردد.

ماده 56 از دیگر راه های تامین منابع اقتصادی سد گرمی است و مراحل استانی و کشوری آن تمام شده است.

به محض تایید این امر به وسیله رئیس سازمان برنامه و بودجه، در پی سرمایه گذار برای نهایی شدن آب شرب میانه خواهیم بود و دولت تامین منابع اقتصادی هزینه شده از سوی سرمایه گذار و سود آن را بعد از اتمام کار عهده دار می گردد.

آقای سعادتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این نشست، اصلاح شبکه آب میانه به منظور مدیریت بهتر آب در فصل گرما و پرمصرف تابستان را خواهان شد.

بر تسریع در اجرای طرح های تامین آب باکیفیت و پایدار به منظور برطرف مشکل چندین ساله آب شرب شهر میانه تاکید شد.

ک

وبلاگ افراگرافیک آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتمام سد گرمی چای میانه نیازمند 6 هزار میلیارد ریال اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام سد گرمی چای میانه نیازمند 6 هزار میلیارد ریال اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید