عین اللهی: شرایط جمعیتی کشور بحرانی است ، وزارت بهداشت نهایت همکاری را خواهد نمود

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، وزیر بهداشت گفت: شرایط کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می گردد لذا از علما و مسئولین و صاحبنظران درخواست داریم راه حل بدهند.

عین اللهی: شرایط جمعیتی کشور بحرانی است ، وزارت بهداشت نهایت همکاری را خواهد نمود

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر آدینه در بازدید از استان گلستان، اظهار کرد: تا به امروز 143 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه نمود: 93 درصد مردم کشور دوز اول واکسن و 85 درصد مردم در دوز دوم و 35 درصد مردم تا به امروز دوز سوم واکسن را تزریق کردند.

وی ادامه داد: در مقایسه با کشور های پیشرفته دیگر که بعضی از آن ها 60 درصد جامعه هست تزریق واکسن ما رشد قابل توجهی است.

عین اللهی گفت: شرایط کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می گردد لذا از علما و مسئولین و صاحبنظران درخواست داریم در مرحله اول برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راه حل بدهند.

وی ادامه داد: حوزه وزارت بهداشت و درمان نیز تسهیلات لازم را ارائه می دهد؛ به عنوان مثال برای خانم های باردار هزینه هزینه درمان رایگان است و بانوانی که بیمه نیستند را رایگان بیمه می کنیم.

وزیر بهداشت اضافه نمود: اولویت آینده ایران نیروی انسانی است؛ اگر این اگر نیروی انسانی نداشته باشیم نمی توانیم کارِ فراوری انجام دهیم.

وی اظهار داشت: جمعیت به سمت پیری می رود و این مسئله در اولویت اولویت وزارت بهداشت واقع شده است و حضرت آقا هم در سخنرانی خود اظهار داشتند که اگر برای این مسئله فکری نگردد تا 15 سال آینده اثرات خود را نشان می دهد، وزارت بهداشت و درمان در این زمینه نهایت همکاری را خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عین اللهی: شرایط جمعیتی کشور بحرانی است ، وزارت بهداشت نهایت همکاری را خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عین اللهی: شرایط جمعیتی کشور بحرانی است ، وزارت بهداشت نهایت همکاری را خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید