خبرنگاران رئیسی : 12 شهر کشور در شرایط قرمز هستند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، تهران - خبرنگاران سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم هم اکنون به 90 درصد رسیده است، گفت: با این حال هنوز 12 شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارند.

خبرنگاران رئیسی : 12 شهر کشور در شرایط قرمز هستند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، علیرضا رئیسی شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به اینکه به طور میانگین هم اکنون روزانه 70 هزار تست کرونا در کشور انجام می گردد. اضافه نمود: برنامه ریزی ما انجام 100 هزار تست کرونا در روز است که کمبودی در تهیه تجهیزات نیست اما در انجام آن مسائلی داریم.

وی گفت: پیش از این از هر 30 یا 40 هزار، نتیجه تست کرونا 14 یا 15 هزار نفر مثبت بودند، اما هم اکنون از 63 هزار تست بین 9 تا 10 هزار نفر تست کرونای آنها مثبت است.

رئیسی گفت: هم اکنون حدود 90 درصد پروتکل ها توسط مردم رعایت می گردد و 10 درصد رعایت نمی گردد و مسائل اساسی ما نیز از این 10 درصد آغاز می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد : هم اکنون 12 شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارند و در حال حاضر شرایط 5 شهر آستارا، تالش، آمل ، گلوگاه (بهشهر) و نکا صعودی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر 12 شهر قرمز ، 231 شهر کشور شرایط نارنجی و 205 شهر در شرایط زرد قرار دارند، گفت: این در حالی است که پیشتر 80 شهر کشور در شرایط زرد بودند اما با رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت ها هم اکنون تعداد شهرهای زرد کشور به 205 شهر رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با اعمال محدودیت های هوشمند تردد بین شهری 31 درصد کاهش یافته و نیروی انتظامی روزانه 11 هزار نفر را پای کار آورده است.

رئیسی اعلام کرد : بیش از 600 هزار خودرو که محدودیت های تردد بین ساعت 21 تا 4 صبح را رعایت نکرده بودند، توسط نیروی انتظامی جریمه شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: در این راستا بیش از 2 میلیون خودرو از نیروی انتظامی تذکر تردد غیرمجاز گرفته اند، 772 هزار دستگاه خودرو پس از جریمه برگشت داده شده اند و بیش از 52 هزار خودرو در شهرهای نارنجی و 60 هزار خودرو در شهرهای قرمز جریمه شده اند.

وی گفت: هفته گذشته چند شهر در 4 استان اردبیل، گیلان ، مازندران و گلستان شرایط قرمز بودند اما با افزایش محدودیت ها استان های اردبیل و گلستان از این شرایط خارج شدند اما هم چنان 4 شهر در استان گیلان و 5 شهر در استان مازندران در شرایط قرمز هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: در استان گیلان آستارا ،انزلی، رودسر و تالش و در استان مازندران شهرهای آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در شرایط قرمز قرار دارند.

وی تاکید نمود: همچنان رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و شستشوی دستها باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد و تجمع و دورهمی ها در فضای بسته که بیش از 45 دقیقه طول بکشد، ابتلای مردم را به ویروس کرونا بسیار افزایش می دهد، زیرا قدرت سرایت کنندگی کووید 19 در روزهای اخیر بسیار جهشی شده و حتی ابتلای افراد کم سن و سال را هم در بر می گیرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رئیسی : 12 شهر کشور در شرایط قرمز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیسی : 12 شهر کشور در شرایط قرمز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید