تلفات آنفلوانزای پرندگان تالاب میقان به 1064 عدد رسید

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از جمع آوری 1064 لاشه پرنده در تالاب میقان اطلاع داد.

تلفات آنفلوانزای پرندگان تالاب میقان به 1064 عدد رسید

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با وبلاگ افراگرافیک از اراک، گفت: تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به هزار و 64 عدد رسید.

شانقی با اشاره به اینکه 41 واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار و پرورش بوقلمون در اطراف تالاب میقان اراک وجود دارد که 19واحد آن ها فعالند از رصد و پایش این واحد ها به صورت روزانه در اطلاع داد.

او بعلاوه پایش و مراقبت از تالاب و پرنده فروشی ها آبگیر ها روستا ها و مرغداری های استان مرکزی را به وسیله 14 گروه متشکل از 28 نفر از دام پزشکان و کارشناسان بهداشتی از جمله فعالیت های این اداره اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه سویه تازه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قابلیت سرایت به انسان را دارد از مردم خواست از خرید، نگهداری و شکار پرندگان مهاجر و بومی خودداری نموده و در صورت مشاهده لاشه پرنده ضمن خودداری از نزدیک شدن به آن با دامپزشکی تماس بگیرند.

کنترل تردد رفت و آمد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری ها به صورت 2 بار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومی به داخل واحد های مرغداری از مواردی است که باید فراوری نمایندگان مرغ رعایت نمایند.

دامپزشکی کشور هفتم آذرماه با صدور اطلاعیه ای نمونه مثبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در جمعیت غاز های مهاجر تالاب میقان اراک تایید کرد.

انتهای پیغام / ج

وبلاگ افراگرافیک مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تلفات آنفلوانزای پرندگان تالاب میقان به 1064 عدد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات آنفلوانزای پرندگان تالاب میقان به 1064 عدد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید