بچه ها هم کرونا می گیرند، ماجرای سشوار دریافت به دهان و بینی

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، عضو کمیته کشوری کرونا، در مورد عدم ابتلای معتادان و بچه ها به کرونا ویروس و مسائل مبتلا به این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.

بچه ها هم کرونا می گیرند، ماجرای سشوار دریافت به دهان و بینی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ افراگرافیک، مسعود مردانی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: بهترین راه مقابله با کرونا پیشگیری با رعایت بهداشت عمومی و فردی و شستن مرتب دست ها است. زیرا، امکانات و تجهیزات پزشکی هر چقدر هم باشد نمی تواند تکافوی جمعیت کثیری از مبتلایان را بدهد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: بچه ها هم کرونا می گیرند، اما بیشتر فرم سبک آن را می گیرند، اما طبق تجربه ها افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای به علت ضعیف تر بودن سیستم ایمنی مرگ و میرشان بیشتر است و علائم بیماری در آن ها شدیدتر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه زدن ماسک همچنان برای عموم مردم ضرورت ندارد، اضافه نمود: زدن الکل به ماسک و سر و صورت و دریافت سشوار به ماسک و بینی و دهان کار های غیر علمی است و هیچ تأثیری هم روی کرونا ندارد.

این متخصص عفونی شستن مرتب دست ها و دوری از تجمعات را بسیار مهم بر شمرد و گفت: باید 20 ثانیه دست را با صابون شست و بعد زیر آب گرفت و نباید بیش از حد آب مصرف کرد.

وی با تکذیب این موضوع که معتادان مبتلا نمی شوند، گفت: معتادان و سیگاری ها و اهل دود همه به کرونا مبتلا می شوند و این حرفی غیر علمی است و این گونه شایعات را سوداگران مرگ شایعه می نمایند بر عکس معتادان به علت ضعف ریه و سیستم ایمنی که دارند، زودتر و شدیدتر مبتلا می شوند.

مردانی گفت: مردم برای درمان های غیر ضروری به هیچ وجه به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه ننمایند، اما آن هایی که احتیاج به درمان فوری دارند باید مراجعه نمایند. نمی گردد زنی که وقت زایمانش رسیده یا کسی که زخم معده دارد یا آپاندیسش ترکیده و یا سکته نموده به بیمارستان مراجعه نکند.

این متخصص عفونی با بیان اینکه هنوز دارویی برای کرونا ساخته نشده است، گفت: دارو هایی که چینی ها استفاده کردند و ما هم استفاده کردیم همه دارو های ضد ویروس و ضد ایدز است و تا حدودی بعضی از آن ها تأثیر داشته اند، ولی این دارو ها در بیمارستان و برای آن هایی که در آی سی یو هستند استفاده می گردد و قابل تجویز برای دیگران نیست.

مردانی گفت: کسی که کرونا بگیرد تا موقعی که ویروس جهش ژنتیک پیدا ننموده دیگر به کرونا مبتلا نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بچه ها هم کرونا می گیرند، ماجرای سشوار دریافت به دهان و بینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها هم کرونا می گیرند، ماجرای سشوار دریافت به دهان و بینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید