برای خرید پرینترها و دستگاه فتوکپی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، زمانی در انتخاب پرینتر و دستگاه های فتوکپی تفاوت وجود داشت، اما امروزه بیشتر چاپگرهای اداری دیجیتال و چند منظوره هستند و می توانید با آنها اسکن، کپی، پرینت و فکس نیز انجام دهید. بعضی از مدل های پیشرفته می توانند ویژگی هایی را ارائه نموده که هزینه ها را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند. در انتخاب و خرید این محصولات نکات قابل توجهی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

برای خرید پرینترها و دستگاه فتوکپی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از چاپگر برای چه کاری استفاده خواهید کرد؟

این سوال که چرا پرینتر استوک یا فتوکپی را خریده اید، در واقع موضوع را خلاصه می نماید، اما به موارد دیگر نیز اشاره خواهیم کرد. اگر چاپگری برای چاپ نمونه عکس می خرید، باید چاپگری بخرید که بتواند به صورت رنگی چاپ کند. اگر عکاس هستید، حتما باید محصولی با کیفیت رنگ و مکانیزم پردازشگر اثبات شده بخرید. برای دریافت چاپ رنگی با کیفیت، دستگاه های چاپ رنگی لیزری را توصیه می کنیم.

فضا و توان مصرفی چاپگر

اگر چاپگر بزرگ است، برای خانه نیست. اگر قصد خرید پرینتر یا فتوکپی برای خانه خود را دارید، یک چاپگر کوچک را انتخاب کنید. سینی های کاغذ برای مشاغل مهم هستند. این نوع چاپگر فضای زیادی را اشغال می نماید. اندازه برق مصرفی چاپگری که خریداری نموده اید را در نظر بگیرید. چاپگری که 3 ساعت در روز در محل کار نموده و 50 وات انرژی بیشتری نسبت به رقبای خود مصرف می نماید، هزینه اضافی کمی در سرانجام سال متحمل می گردد.

چاپگر را با توجه به دفعات استفاده خود انتخاب کنید

اگر قصد دارید از پرینتر یا فتوکپی در خانه یا در یک دفتر کوچک برای میانگین 20 تا 30 چاپ در ماه بهره ببرید، توصیه می کنیم ارزان ترین چاپگر همه کاره + اسکنر + دستگاه کپی را با کارتریج بخرید. پیشنهاد می کنیم هنگام استفاده از چاپگر، آن را از برق جدا نکنید.

اگر قصد دارید پرینتر یا فتوکپی استوک را برای 500 چاپ یا بیشتر در ماه در نظر بگیرید، یک چاپگر مخزن یا لیزری سطح ورودی را توصیه می کنیم. اگر قصد دارید کسب و کار خود را با استفاده از اسکن، فکس و شبکه اداره کنید، به شما توصیه می کنم یک چاپگر با ورودی شبکه (با قابلیت شبکه) بخرید، در غیر این صورت وای فای ممکن است کافی باشد.

به طور خلاصه، شرکتی که 10 هزار صفحه در ماه چاپ می نماید و 300 اسکن در روز انجام می دهد، باید ابتدا به ظرفیت تونر، سپس سرعت چاپ محصول، سپس سرعت اسکن و حتی سرعت کپی، پرینتر و یا دستگاه فتوکپی را انتخاب کند.

تداوم مصرفی و هزینه مصرفی چاپگر

این پرینتر به دو پرینتر قابل شارژ و غیر قابل پر کردن مجدد تقسیم می گردد. اگرچه همواره پر کردن مجدد مناسب به نظر می رسد، اما باید در چاپگرهایی با تونر معادل ارزان قیمت ترجیح داده گردد، زیرا آنها از نظر سلامت و قیمت چاپگر مزایایی دارند. از آنجایی که دیگر هیچ چاپگر قابل شارژی وجود ندارد، باید چاپگرهایی با کیفیت تونر ارزان را انتخاب کنید.

اهمیت قیمت در چاپگرهای الکترونیکی

هنگام خرید پرینتر یا فتوکپی، به جای آنالیز قیمت ها و خرید از ارزان ترین شرکت، ممکن است منطقی تر باشد که از شرکت های ذیصلاح خرید کنید. چاپگرها به خصوص در ماه های تابستان ارزان تر هستند و قیمت ها در شهریور، مهر و آبان افزایش می یابد. بنابراین اگر احتیاج فوری به آن ندارید، توصیه می کنیم آن را به تیر و مرداد موکول کنید. اگر بین دو محصول برند HP و Canon گیر نموده اید، به نظرات مشتریان در پایین محصول نگاه کنید. اگر نکته منفی وجود ندارد، به ظرفیت های تونر و کارتریج و گزینه های شارژ مجدد / معادل آن و مسائل رایج پرینتر ها و دستگاه فتوکپی توجه نمایید. زیرا برندهایی وجود دارند که محصولات بسیار بهتری را ارزان تر می فروشند.

منبع: اتاق

به "برای خرید پرینترها و دستگاه فتوکپی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید پرینترها و دستگاه فتوکپی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید